شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

مقایسه مدارس ایران با مدارس هوشمند ژاپن

جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۴۴ ب.ظ

 مدارس ژاپنکلید پیشرفت جوامع امروزی در دست آموزش و پرورش است. اگر نظام تعلیم و تربیت با بحث‌های نظری مشغول گردد و با روش‌های ناکارآمد و قدیمی راه خود را ادامه دهد یقیناً همه ابعاد جامعه با رکود فراگیر روبرو خواهند شد.
آیا در جهانی که امروزه عمر بحث‌های علمی و نظریه‌های آن کوتاه شده و بسیار سریع دچار تغییر می‌گردد؛ روا است با همان روش‌های قدیم دستگاه عظیم آموزش و پرورش هدایت و راهبری شود؟ آیا ابزار و ساز و کارهای موجود در مدارس جوابگوی نیاز های نسل جدید می باشد؟ آیا اهداف جهان مدرن با ابزار و امکانات غیرمدرن قابل دستیابی است؟

دانش آموز ایرانی

آیا احساس دانش آموزان در هنگام ورود به مدرسه و به هنگام خروج از آن قابل مقایسه است؟!
باید مدارس امروز برای عصر اطلاعات طراحی شود. اولین گام در این راستا چند رسانه‌ای کردن مدارس است.
 مدرسه هوشمند، یک پیشنهاد عملی و هدفمند برای اجرای پیشرفته ‌ترین روش‌های آموزشی نوین و نگاه علمی به وضعیت کنونی نظام آموزشی کشور است.
 در مدرسه هوشمند آموزش نیز هوشمند است، آموزش هوشمند به فکر کردن، خلاقیت و توانایی‌های دانش‌آموزان توجه ویژه دارد.
مدتی است برخی کشورهای جهان به تأسیس مدارس الکترونیکی یا آنچه در ایران به نام  «مدرسه هوشمند» شناخته شده است دست زده اند. الگوی اولیه این مدارس از کشور انگلستان گرفته شده است  و کشور مالزی یکی از پیشتازان ایجاد این مدارس بشمار می رود.
با توجه به تجربیات و نتایج بسیار ارزنده حاصل شده در این کشور ها هم اکنون هوشمند سازی مدارس مورد توجه تمامی مدارس کشور های توسعه یافته قرار گرفته است.
مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشی است که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته عمل کرده تا کودکان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.
دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاد دهنده و یادگیرنده را برعهده دارند. در این مدرسه، دانش آموز در چارچوب برنامه درسی محدود نمی شود و مجاز است  از برنامه ‌های درسی خود فراتر گام بردارد.

احتمالاً برای شما هم این سوال پیش آمده است که برای هوشمند سازی یک مدرسه از کجا باید شروع کرد؟ چه تجهیزات و چه نرم افزار هایی مورد نیاز می باشد؟ چگونه باید دانش آموزان و معلمان را برای استفاده از تکنولوژی های نوین آموزش داد؟ و ...
بدیهی است استفاده از هر گونه تجهیزات و نرم افزار های موجود در بازار لزوماً یک آموزش هوشمند را تضمین نمی کند! چه بسا مدارسی که با صرف هزینه های گزاف تجهیزات و نرم افزار هایی را برای هوشمند سازی مدرسه خود خریداری نموده اند که عملاً بلا استفاده مانده و کوچکترین تاثیری در بهبود روند آموزش نداشته و باعث سردرگمی بیشتر معلم و دانش آموزان گردیده است.
آذین برد با هدف ارائه جدیدترین نرم افزار ها و تجهیزات آموزشی منطبق بر نظام آموزشی کشور و با در نظر گرفتن توان مالی مدارس و سطح آشنایی معلمان با کامپیوتر آمادگی  خود را  جهت مشاوره و هوشمند سازی مدارس و آموزشگاه ها  اعلام می دارد.
آذین برد نماینده انحصاری کیت برد هوشمند Pen Grand Master  تایوان و میکروسکوپ دیجتال OPTA تایوان و تولید کننده زنگ هوشمند BellMinder در ایران می باشد.
http://www.azinboard.com

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۰۳
  • ۷۰۳ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

مدارس الکترونیکی

مدارس هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی