شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

تئوری شهر هوشمند

شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۳۱ ق.ظ

سازمان یافتگی در شهر الکترونیکشهر هوشمند به معنای گشایش مفاهیمی نو در برنامه‌ریزی شهری است. آنچه یک شهر را به سمت هوشمندی پیش می‌برد، صرفاً استفاده از ابزار الکترونیک و سیستم ارتباطاتی آن شهر نیست بلکه نحوه برنامه‌ریزی و استفاده از این ابزار جهت ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان یک شهر است.

 

شهر هوشمند دارای شش زمینه یا ویژگی تحت عناوین؛ جامعه هوشمند، اقتصاد هوشمند، نظارت هوشمند، جابجایی هوشمند، محیط زیست هوشمند و زندگی هوشمند است که جهت بروز خود نیاز به ایجاد زیرساخت‌های فناوری، انسانی و نهادی دارند.

 

 جهت خروج از تسلسل عقب‌ماندگی و شکاف دیجیتالی ضرورت دارد در زمینه تقویت سه زیرساخت ایجاد شهر هوشمند (عوامل فناوری، عوامل انسانی و عوامل نهادی) تمرکز صورت پذیرد.

 

در این راستا بکارگیری سه استراتژی مناسب به ترتیب رویکرد ادغام و یکپارچگی، یادگیری و حکمروایی شایسته جهت تقویت زیرساخت‌های مذکور پیشنهاد شده است.

 

اجرای شهر هوشمند یا هوشمندسازی مستلزم تغییر در ساختار حکومتی (نهادی) و مدیریتی است. دولت برای اجرای حکم‌هایش باید با بخش خصوصی و جامعه مدنی در تعامل باشد و باید طوری شرایط را فراهم کند که هر کدام از آن‌ها به درستی نقش خود را ایفا کنند و قواعد بازی به گونه‌ای باشد که این تعاملات برقرار شود. لذا ایجاد حکمروایی شایسته به عنوان مهم‌ترین استراتژی ایجاد شهرهای هوشمند در برنامه ریزی شهری مطرح است. استخراج گزاره‌های مفهومی شهر هوشمند از مطالعه منابع مختلفه می‌تواند در تفکر ساختاری شهر هوشمند و در ادبیات نوپای آن موثر باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۱/۰۱
  • ۸۳۹ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

شهر هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی