شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

معرفی 10 شهر برتر فناوری دنیا

پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲ ق.ظ

 سرعت اینترنت در حد نور، دسترسی به فناوری اینترنت بی سیم با سرعت بالا، آموزش و فرهنگ فناوری، پتانسیل آینده و محل تولد گجتهای محبوب فناوری از ویژگی 10 شهری هستند که جلوه های فناوری مدرن در آن به اوج خود رسیده است.

 

 باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که این فهرست 10 شهر برتر فناورانه در جهان به ترتیب خاصی ارائه نشده است، این فهرست معیارهایی چون سرعت اینترنت، هزینه، دسترس پذیری، دسترسی به اینترنت بی سیم، انطباق با فناوری و حمایت از فناوری، آموزش و فرهنگ فناوری، پتانسیل آینده، در دسترس بودن گجتها و معیارهای دیگری را در نظر گرفته و براساس آن بزرگترین شهرهای فناورانه در دنیا را معرفی کرده است.

 

 

 

توکیو، ژاپن

 

 

 

از گجتهای فناورانه گرفته تا نسل آینده تماسهای تلفنی، سیستم سریع حمل و نقل عمومی، دستگاه های الکترونیک پیشرفته، ریزتراشه های کوچکتر، پارک اتومبیل رباتیک، سیستم حمل و نقل با معیارهای جهانی از ویژگی هایی است که همه آنها در توکیو مشاهده می شود.

 

محبوب ترین گزینه اینترنت در ژاپن VDSL  از نیپون تلگراف و تلفن است که اینترنت 100 مگابایت در ثانیه را با قیمت 50 دلار در ماه فراهم می کند. گزینه داشتن یک فیبر یک گیگابایتی برای یک منزل مسکونی از سوی شرکت کانسای الکتریک پاور به مبلغ 90 دلار در ماه ارائه می شود.

 

توکیو در جهان مدعی داشتن بیشترین تعداد کاربر پهنای باند خام است.

 

 

 

خلیج سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا

 

 

 

این شهر شاخصی در نقشه فناوری جهان است. سیلیکون ولی "Silicon Valley" می تواند شهر مورد توجه علاقمندان فناوری باشد، چراکه میکروپردازشگرها و میکرورایانه ها نخستین بار در این شهر تولید شد.

 

ساکنان این شهر به اتوبوس هایی دسترسی دارند که به اینترنت متصل است. سیلیکون ولی که بزرگترین پروژه بی سیم تلقی می شود دربرگیرنده محدوده 42 منطقه شهرداری و حدود 4 هزار کیلومتر مربع در کالیفرنیا است.

 

 

 

سئول، کره جنوبی

 

 

 

سامسونگ، ال جی، هیوندای، کیا، اس کی تلکام از جمله صنایع فناوری بزرگ است که مقر آنها در سئول قرار داشته و اکنون به عنوان قطب بزرگ تجارت فناوری تلقی می شوند.

 

سئول با داشتن آپارتمان هایی که دارای کابل فیبر نوری هستند، وسایل آنها قابلیت دریافت برنامه از دستگاه های موبایل را دارند، سرعت سریع تلویزیون های دیجیتال قابل حمل و دسترسی به اینترنت در سیستم مترو در میان شهرهای بزرگ فناورانه در جهان جای می گیرد. کره جنوبی از نظر نفوذ پهنای باند در صدر جدول جهانی قرار گرفته است و ضریب نفوذ آن 83 درصد تلقی می شود. سئول شهری پر از کافی نت، هات اسپاتهای بی سیم و محوطه های بازی آنلاین است.

 

این فهرست معیارهایی چون سرعت اینترنت، هزینه، دسترس پذیری، دسترسی به اینترنت بی سیم، انطباق با فناوری و حمایت از فناوری، آموزش و فرهنگ فناوری، پتانسیل آینده، در دسترس بودن گجتها و معیارهای دیگری را در نظر گرفته است

 

دسترسی به اینترنت در این شهر بسیار ارزان است. اینترنت با سرعت 10 مگابایت در ثانیه در این شهر 20 دلار در ماه هزینه دارد که این سرعت بیش از 4  برابر و این قیمت نیمی از آن چیزی است است که یک اتصال پهن باند در ایالات متحده سرعت و هزینه دارد.

 

 

 

سیاتل، واشنگتن

 

 

 

بیل گیتس مایکروسافت را از این شهر آغاز کرد و دفاتر آن را در سراسر شهر تأسیس کرد که به دنبال آن آمازون، تی موبایل راه خود را به صفحات سفید سیاتل باز کردند. محبوبیت شرکت های فناوری در دهه نود به قدری زیاد بود که موجب شد 50 هزار نفر به این شهر مهاجرت کنند،

 

 

 

تایپه، تایوان

 

 

 

تایپه یکی از بهترین شهرهای سایبری دنیا است. این شهر دارای بزرگترین شبکه WiFi است.

 

زندگی در شهر تایپه به این معنا است که نیازی ندارید برای چک کردن اطلاعات اقتصادی ضروری به خانه، اداره و یا کافی نت بروید، بزرگترین مزیت دسترسی به WiFi در شهر این است که همواره در هر نقطه ای که باشید به ارتباط اینترنتی دسترسی دارید.

 

 

 

هنگ کنگ، چین

 

 

 

این شهر از سیستم کارتهای هوشمند برای شبکه تراموای استفاده می کند تا حمل و نقل و ارتباطات ساده تر باشد.

 

پهنای باند در هنگ کنگ بسیار ارزان قیمت است و اینترنت 10 مگابایت در ثانیه ماهانه 16 دلار هزینه دارد. اینترنت 100 مگابایتی در ثانیه ماهانه 34 دلار است و این مسئله هنگ کنگ را در میان معدود شهرهایی قرار می دهد که توانایی ارائه چنین سرعت بالایی را با قیمت قابل پرداخت برای شهروندان دارند.

 

هنگ کنگ همچنین دارای خدمات تلویزیون پهن باند است که این خدمات توسط HKBN ارائه می شود و بیش از 70 شبکه تلویزیونی با کیفیت دی وی دی با هر موضوع دارد.

 

 

 

سنگاپور

 

 

 

پهنای باند بی سیم در این شهر برای همه رایگان و بدون هزینه است. این شهر قرار است به زودی به نخستین شهر دنیا تبدیل شوند که با زیرساخت کابل نوری پوشیده خواهد شد و در نتیجه آن اتصالات اینترنتی به قدری سرعت می یابد که دانلود یک دی وی دی ظرف چند ثانیه صورت می گیرد.

 

سنگاپور یکی از نقاط مهم در عرصه جهش فناوری در دنیا است و انتظار دارد که بالهای آی تی خود را طی ده سال آینده گشوده تر کند که در نتیجه آن مشاغل جدید، نفوذ پهنای باند بیشتر و بهبود ابزارهای فناوری اطلاعات و تجدید و افزایش تواناییهای زیرساختهای پهن باند برای افزایش سرعت به 1 گیگابایت در ثانیه شکل می گیرند.

 

 

 

استکهلم ، سوئد

 

 

 

اینترنت در استکهلم با سرعت بالا در همه جا وجود دارد. این شهر نقطه اوج بازار اینترنت اروپای شمالی است.

 

تلیاسونرا، شرکت پیشگام ارتباطات راه دور در سوئد ارائه کننده خدمات اینترنت 24 مگابایت در ثانیه با قیمت 50 دلار در ماه است. در شهری چون استکهلم سوئد که هزینه های زندگی نسبتاً بالا است پرداخت چنین مبالغ ماهانه ای برای داشتن اینترنت با سرعت بالا بسیار به صرفه محسوب می شود.

 

نکته جالب درباره این شهر وجود بزرگترین سایبرکافه های بازی در دنیا است. مسئله استثنائی درباره این شهر اروپایی نوع متفاوت فناوری اینترنت بی سیم است، این شهر به جای استفاده از هات اسپاتهای WiFi از وایمکس استفاده می کند و راه ها قرار دادن تمام شهر در یک شبکه وایمکس را مورد بررسی قرار داده است.

 

بنگالورو ، هندوستان

 

 

 

بنگالورو (نام سابق آن بَنگِلور) سیلیکون ولی هندوستان است، این شهر مرکز فناوری هندوستان محسوب می شود و پوشش اینترنت WiFi در قسمت اعظم شهر وجود دارد.

 

شرکتهای برجسته و صاحب نامی چون مایکروسافت، اینوسیس، WIPRO، اچ پی و 3M دفاتر مهم خود را در این شهر راه اندازی کرده اند. زیست فناوری از دیگر ویژگیهای این شهر است که درمیان شرکتهای بزرگ بنگالورو درحال پیشرفت و گسترش است.

 

این کلان شهر در مسیر تبدیل شدن به یک شهر الکترونیک قرار دارد، چرا که درحال حاضر نیز طوفان شرکتهای آی تی و نرم افزاری این شهر را دربرگرفته است.

 

این شهر برای نخستین بار از سه دهه پیش شکوفایی را آغاز کرد و اکنون با بازارهای جهانی و شهرهای بزرگ فناوری رقابت می کند.

 

 

 

نیویورک

 

 

 

نیویورک به طور کامل به اینترنت WiFi متصل است و هزینه این اتصال رایگان است. این شهر می تواند نقطه مناسبی برای علاقمندان فناوری و یافتن مشاغل مورد نظرشان در عرصه فناوری باشد. نیویورک مقر شرکتهای بین المللی فناوری اطلاعات است و شخصیتهای مهمی در این عرصه در نیویورک به سر می برند

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۲۳
  • ۶۳۰ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

فناوری اینترنت

نظرات (۱)

گاهی نه همیشه 
همیشه هر وقت هر ساعت 
وبتون عالیه
پاسخ:
سلام ممنونم از اینکه به وبم سر زدی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی