شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

آلوده ترین کشورهای دنیا لو رفتند

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ق.ظ
  متخصصان محیط زیست آلوده ترین مکان های دنیا را شناسایی کردند. محققان معتقدند به دلیل این آلودگی ها سلامتی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از ساکنین کشورهای درحال توسعه در معرض خطر قرار دارد.غنا ، روسیه ، اندونزی و...

متخصصان محیط زیست آلوده ترین مکان های دنیا را شناسایی کردند. محققان معتقدند به دلیل این آلودگی ها سلامتی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از ساکنین کشورهای درحال توسعه در معرض خطر قرار دارد.

غنا ، روسیه ، اندونزی و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که اماکن آلوده در آنها وجود دارد.

غنا

این کشور با معضل بازیابی ۲۱۵هزار تن زباله الکترونیکی روبه رو است که اغلب از مواد پلاستیکی و فلزی ساخته شده اند. این مواد در اثر تجزیه، آتش سوزی و اکسید شدن در خاک و آب منطقه نفوذ کرده است و موجب مسمومیت ساکنین می شود.

 

روسیه

 

راکتور اتمی چرنوبیل یکی از آلوده ترین سایت های جهان محسوب می شود. این سایت اتمی حتی بعد از گذشت ۲۷ سال دارای آلودگی بسیار زیاد و خطرناک است.

 

شهر درشینسک که در سال ۲۰۰۷ نام آن به عنوان آلوده ترین شهر جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید در این کشور قرار دارد. در سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۹۸ بیش از ۳۰۰ هزار تن مواد آلاینده شیمیایی به رودخانه های این شهر سرازیر شد و تاکنون بیش از ۱۵۰ نوع مواد آلاینده در آب های زیرزمینی این شهر شناسایی شده است. میانگین عمر ساکنین این شهر در حدود ۴۳ سال است.

 

اندونزی

 

آلوده ترین رودخانه جهان موسوم به سیتاروم در این کشور قراردارد و حدود ۸۰ درصد از جریان های آب سطحی جاکارتا را تشکیل می دهد. این رودخانه حدود ۵ درصد از مزارع برنج اندونزی را تامین می کند و منبع تامین آب بیش از ۲۰۰۰ کارخانه است. آلودگی این رودخانه سالانه سلامت بیش از ۵ میلیون نفر را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد.

 

شهر کالیمانتا در اندونزی یکی از اماکنی است که معادن غنی طلا در آن یافت می شود. اما نحوه استخراج طلا به گونه ای است که مقادیر زیادی از جیوه را در محیط آزاد می کند. نتیجه استخراج طلا از معادن این شهر، کسب ثروت به قیمت آلودگی محیط زیست و به خطر انداختن سلامت میلیون ها انسان بی گناه است.

 

نیجریه

 

سالانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار لیتر روغن سوخته به دلتای رود نیجر سرازیر می شود. این حجم از روغن سوخته علاوه بر مسمومیت آب رودخانه و آلودگی آب های زیرزمینی، مقادیر زیادی از هیدروکربن ها را در محیط زیست آزاد کرده که منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی مانند ذرت و غلات و ایجاد آلودگی در سایر محصولات شده است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۰۱
  • ۴۷۲ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی