شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

همشهری الکترونیکی

شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۲۲ ق.ظ

ارتباط مجازی شهرالکترونیک

مشترک شهر الکترونیک  ، به منظور برقراری ارتباط با فرد یا افراد مورد نظر نیاز به  حضور فیزیکی در مکان خاصی ندارد و تنها با دراختیار داشتن یک تلفن همراه اینترنتی ( WAP )، از هر نقطه جهان به طور مجازی با مخاطب خود در هر نقطه دیگر ارتباط کلامی ، دیداری و شنیداری بر خط (ON LINE) برقرار می کند .

 

 نشانی دنیای مجازی

 

آنچه برای انسان عصر جامعه اطلاعاتی مهم و ضروری است ، برقراری ارتباط آسان و سریع از هر کجا به هر کجا است . گویی « نشانی ») Address) انسان عصر ویلیام شکسپیر که همواره به « بودن » یا « نبودن » خود مشکوک بود ، یا سهراب که نشانی خود را به صورت :

...اهل کاشانم ، روزگارم بد نیست ...

معرفی می کند ،  با « نشانی »  انسان این عصر که همواره در دسترس « بودن » را شعار خود قرار داده ، یکی نیست .

 

e. mail  به جای شناسنامه!

 

نشانی از دید عام آن  می تواند ، حاوی اطلاعاتی نظیر نوع ملیت ( چینی یا لیختن اشتاینی ) ، نوع زندگی ( شهری یا روستایی ، بالا شهر یا پائین شهر ، ویلایی یا آپارتمانی و... ) باشد ولی پست الکترونیکی به عنوان یک نشانی  تنها یک Electronic Mail Address است بدون هیچ نشانی از کشور ، شهر ، محله ، خیابان ، کوچه و پلاک .

 

 معارفه شخصیت

 

به بیان دیگر، انسان عهد کلاسیک به جای معرفی « خود »  مختصاتش را در جامعه ای که زندگی می کند ارائه می دهد ، که بدون شک این نوع معارفه مورد نظر مخاطب عصر جامعه اطلاعاتی نیست .  در صورتیکه انسان عصر جامعه اطلاعاتی ، هویتش را در گرو توانمندیها و وسعت  دامنه اطلاعاتیش می داند ، بدون در نظر گرفتن جایگاهش در جامعه .

 

 همشهری الکترونیک

 

انسان عصر جامعه اطلاعاتی علی رغم عدم تعلق به مکان ، بیش از هر چیز ارزش زمان را می داند . او ارتباطات و فن آوری اطلاعات را به خدمت گرفته تا تصمیم سازی کند و به اهداف انسانیش که فرا تر از همه مرز ها است بیاندیشد.

 

  شرط استخدام مدیران در سال 2020

 

شاید بهترین راه برای ایجاد تفاهم بین یک سازمان ارائه دهنده خدمات برخط (ON LINE) و استفاده کنندگان از خدمات آن ، ایجاد زبان مشترک و قابل درک برای طرفین درگیر ماجرا باشد .

 

منظور از ماجرا ، در اینجا  فناوری است . همانطور که  وسیله ارتباطی دانش آموز کلاس اول ابتدایی برای نوشتن سرمشق  معلم و در نهایت یادگیری اصولی الفبا ، قلم است ، فرهنگ و یا بهتر بگویم پیدایش زمینه های یاد گیری فراگیر برای برقراری ارتباط درست و مورد انتظار در حوزه فن آوری ارتباطات نیز کارکردی مشابه قلم دارد .

 

اما تعریف قلم در مورد اخیر کمی متفاوت و دارای پیچیدگی هایی است . اگر به جا و به طور مناسب از آن استفاده شود ، مانند قلمی که در دست یک خوشنویس قرار دارد ، می تواند اثری ماندگار و تاثیر گذار برروی مخاطب بگذارد  و همین قلم اگر در اختیار طفل خردسالی قرار گیرد موجبات آسیب رسانی خود و دیگران را فراهم می سازد.

 

کارکرد سیب در شهر الکترونیک

 

  یک سیب را به هنگام سقوط از درخت ترسیم کنید »

 

 این تنها سوال تشریحی آزمون استخدامی  یکی از معتبر ترین  شرکت های  سازنده تراشه های  رایانه ای است که به منظور جذب مدیرامور فرابری داده ها از میان یک هزارو پانصد و چهل و دو، دانش آموخته کارشناسی ارشد به بالا ،  دررشته مدیریت فناوری اطلاعات ، در شهرکوچک ساحلی سیب واقع در جنوب شرقی سیاره Apple برای انتخاب تنها یک مدیر خوشبخت ، برگزارشد . 

این یادداشت تنها یک مقدمه است برای ورود به یک بحث فلسفی – هنری با انگیزه های ارتقائ سطح مدیران یک سازمان آرمان گرا که در آن فاصله رویا وحقیقت به اندازه تفکر و بیداری است . بخوانید وبرای استفاده بهینه ازسیبی که احتمال  سقوط هر لحظه اش از درخت هست برنامه ریزی کنید.

اگر شما بودید چه می کردید ؟

آیا شما حاضر بودید حتی اگر شرایطش را داشتید باز هم در چنین رقابتی شرکت می کردید ؟

حتی  اگر پاسختان مثبت باشد ،  به جزموارد یاد شده ، باید ویژگی های زیر را نیز داشته باشید.

 - سابقه مدیریت اجرایی بالای 20 سال و دارا بودن خدمات برجسته و چشمگیر در حیطه وظایف سازمانی که موجب افزایش حجم تولید و کمیت و کیفیت خدمات و ارتقائ سطح اثر بخشی و کارایی سازمان مذکور می باشد ،

- دارندگان عناوین اول تا سوم مسابقات روبوتیک جهانی ،

- دارا بودن نشان دانش و پژوهش ،

- دارا بودن نشان لیاقت و مدیریت ،

- دارا بودن نشان کار و تولید ،

- ارائه دست کم  یک سخنرانی تخصصی در مجامع بین المللی .

 

گفتنی است از دیگر شرط های شرکت در این آزمون دو سالانه ، تسلط به چهار زبان زنده دنیا در حد مترجمی شفاهی است.

حال که با شرایط ویژه و تا حدودی غیر واقعی ، شرکت در آزمون استخدام یکی از معتبر ترین  شرکت های  سازنده تراشه های  رایانه ای در قرن بیست و یکم آشنا شدید ، به منظورپی بردن از چگونگی مراحل طراحی ،  تنها سوال تشریحی این آزمون با طراح سوال به گفت و گو نشستیم که خواندنی است .

 ... چرا سیب ؟

برای اینکه به شرکت کنندگان در آزمون بار دیگر فرصت داده شود تا با وجود تمام توانمندی های خود ، یکبار دیگر به عظمت جهان هستی پی برده و در مورد مخلوقات خداوند و هدایت تکوینی موجود در آن ساعتی به تفکر بنشینند .

یعنی می خواستید جایگاه واقعی شان را گوشزد کنید ؟

 بله ، دقیقا همینطور است . یعنی به آنان این نکته را یاد آور شویم ، که ساختن تراشه های رایانه ای در مقابل انرژی لایتناهی خداوند که درافتادن یک سیب از درخت نیز مشهود است ، بسیار ناچیز و قابل صرف نظر کردن است .

 

در زمینه انتخاب فرد مورد نظرتان چطور عمل کردید ؟

 

 از آنچائیکه تمامی افراد شرکت کننده در آزمون با توجه به شرایط یاد شده ، از یک حد مطلوب ، برای تصدی سمت مورد نظر برخوردا رند ، بنابراین ، از بین افراد ، کسی  انتخاب می شود که در زمینه هنر نقاشی شاخص تر باشد .

 

چرا نقاشی ؟

 

 به چند دلیل ،

 

   1-  یک نقاش بنا به حساس بودنش ، هرگز با کارکنانش بد رفتاری نمی کند و همواره تبسمی پدرانه بر لب دارد ، از همین روی ، آنان نیز با عشق و علاقه مسوولیت می پذیرند و در نتیجه بازدهی سازمان چندین برابر می شود .

   2- یک نقاش ، فضای کار مجموعه خود را با حد اقل هزینه و امکانات ، اما با محبت و ایمان ، به زیباترین نحو چیدمان می کند و در نتیجه علاقه ای به ترک آن ندارد ، بنابراین همیشه در دسترس بوده و هر لحظه با آغوش باز پذیرای حضور فعال و پیشنهاد های سازنده - هر چند کوچک - گردانندگان صدیق و سخت کوش مجموعه خود می باشد .

  3- یک نقاش ، برای  وقت خود ارزش قائل است  و از هر فرصتی برای خلق اثری جاودانه استفاده می کند ، بنابراین  زمان را در کار، مدیریت می کند . به همین خاطر بدون درنگ ، بر سر نیازهای به حق کارکنان با مدیران ارشد سازمان خود گفت و گو کرده ، تا رضایتمندی  کارکنان را در نگاهشان نظاره و از خرسندی قلبی آنان احساس غرور کند .

  4- یک نقاش ، به طور طبیعی دستخط خوبی دارد و یادداشت ها و دستور هایش در همه حال و همه جا و برای همه کس  دلنشین ، خوانا و  قابل اجراست . از همین روی ، جز قدردانی و سپاس برای کارکنان پیامی ندارد .

  5- یک نقاش ، زیبایی منتشره در طبیعت خداوندی را به طور واضح می بیند و از لحظات زیبای با خدا بودن و در کنار طبیعت بکر او بودن سرشار و لبریز می شود . به همین دلیل در روابطش با کارکنان جز محبت و کرامت انسانی ، در عمل ،  برخورد دیگری  از او نمی توان انتظار داشت .

  6- یک نقاش ، به درستی خطوط در هم  صورت خسته انسانی را می فهمد که برای به دست آوردن  در آمد مشروع ، سر فرود می آورد و با خشوع می گوید : « بله» و از همین روی ، همواره از واژه « بله » مرتب و فراوان استفاده می کند.

  7- یک نقاش ، مفهوم لبخند کودکانه پسر بچه ای را که گل سرخی برای فروش در دست دارد می فهمد . بنابراین در تمام مواقع به فکر توجه به امور معیشتی کارکنان و خانواده شان است . تا دیگر گلی  برای فروش از شاخه چیده نشود و فرصت دوباره باز شدن غنچه گل سرخ به آن داده شود .

  8-  یک نقاش ، عاشقانه طبیعت وجودی انسان را که اشرف مخلوقات است ، به تصویر می کشد. پس هرگز نمی تواند انسان را کوچک ، ضعیف و به درد نخور تصور کند .

  9- یک نقاش ماهر و چیره دست ، با بهره گیری از تعالیم بزرگترین نقاش عالم ، یعنی خالق هستی ، زیبایی را همانطور که زیبنده انسان متعالی است بر روی بوم نقاشی خود رنگ آمیزی می کند .

10- یک نقاش ، سیب در حال سقوط از درخت را طوری ترسیم می کند که - به دلیل توقف زمان در لحظه ترسیم با وجود نیروی جاذبه - هرگز آن سیب به زمین نمی رسد ... 

آنچه در پیش  آمد ، همانطور که گفته شد ، تصور نویسنده از یک جامعه تخیلی و آرمانی است ،  که در آن  فن آوری های  روز ساخت بشر  در اختیار انسان های  مبتکر ،  خلاق و با ذوق سرشار قرار می گیرد تا اشرف مخلوقات به واسطه برتری خود نسبت به سایر مخلوقات ، هم راستا با نظم موجود در جهان ، با برنامه ریزی دقیق ، خود را با ناظم و خالق  جهان هستی ،  هماهنگ و هم گام سازد . تا انسان عصر جامعه اطلاعاتی پی  به ارزش های حقیقی خود ببرد و خود را دست کم نگیرد ، زیرا جایگاهش نزد خداوند بی همتا بالاتر از یک انسان زمینی ، درگیر ، خسته و ناتوان است .

منبع:

http://ertebatatonline.ir

نظرات (۲)

وبلاگ جالبی دارین/ مطالب جالب بود
ممنون میشم منو با نام خرید سی سی کم آنلاین   لینک کنید
http://mayaedu.org/
پاسخ:
سلام با وبلاگ هایی که تبلیغات میکنند لینک نمی کنم شرمنده
  • عرفان هفت
  • تبادل لینک خوب و موثر با سایتی معتبر برای افزایش بازدید و رنک سایت شما
    http://marshaladd.ir/links
    از تبادل لینک با ما لذت ببرید
    پاسخ:
    سلام با وبلاگ هایی که تبلیغات میکنند لینک نمی کنم شرمنده
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی