شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

حکمرانی الکترونیک در شهر الکترونیکی

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۱۹ ق.ظ

حکمرانی الکترونیک در شهر الکترونیکیظهور و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالهای اخیر باعث ایجاد تحولات بسیاری در تمام زمینه ها از جمله مدیریت شهری شده است. در حقیقت، فضای مجازی و فناوری های الکترونیکی عرصه های جدیدی را در پیش روی انسان امروز قرار داده است که از آن جمله می توان به ظهور دولت الکترونیک، شهر الکترونیکی، شهرداری الکترونیکی، شهروند الکترونیکی و ... اشاره کرد.

به تازگی عناوین مختلفی مانند شهر اطلاعات، شهر باهوش، شهر فرضی، شهر دیجیتال، شهر الکترونیک، شهر مجازی و ... برای شهر مبتنی بر رایانه و شبکه به کار می رود. هر کدام از این عناوین تصور یک شهر خیالی و یا مدینه فاضله آرمانی را در ذهن می سازد، در صورتیکه شهر الکترونیکی یک واقعیت است و کمتر شهری را می توان دید که از مظاهر شهر الکترونیکی بی بهره باشد.

امروزه شدت و سرعت تحولات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در جوامع شهری معاصر، منجر به پیچیدگی ابعاد گوناگون زندگی شده است. تراکم جمعیت، دشواری رفت و آمد در محیط های شهری، آلودگی هوا و ناامنی های اجتماعی برخی از مشکلاتی است که ذهن کارشناسان و صاحبنظران در حوزه های مختلف را به خود مشغول کرده است.

در این خصوص، به منظور کاهش و برطرف نمودن مشکلات یاد شده، توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات مد نظر قرار گرفته است. در حوزه مدیریت شهرهای بزرگ جهان، توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات باعث ایجاد تحولات اساسی در هوشمند سازی نظام های اداره و کنترل امور شهری شده است.

شهرداری یکی از مهمترین نهادهای مدیریت شهری در ساختارهای اجتماعی و سیاسی محسوب می شود که تحت تاثیر انقلاب اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته است. به همین دلیل، حرکت به سوی تحقق دولت الکترونیکی، به عنوان یکی از محورهای بحث فضای مجازی (Cyber Space) مطرح شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی