شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

موانع اصلی ایجاد شهر الکترونیک

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ

موانع اصلی ایجاد شهر الکترونیکبا وجود مزایای عمده ای که ایجاد شهر الکترونیک به همراه دارد و با وجود اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ در دنیا اقدام به ایجاد شهر الکترونیک کرده اند، اما به نظر می رسد در کشور ما مشکلات عمده ای در راه اندازی شهر الکترونیک وجود دارد. دکتر علی اکبر جلالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در این مورد می گوید: مشکلات عمده راه اندازی شهر الکترونیک در ایران در سطوح مردم عادی و مسوولان بیشتر فرهنگی است.


 با توجه به اینکه بنده مجری و شروع کننده مباحث مربوط به شهر الکترونیکی در ایران بوده ام و در سال 1379 برای اولین بار در ایران اقدام به طراحی و پیاده سازی شهر الکترونیک کیش کرده ام متوجه این موضوع شده ام که برای پیاده سازی مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در کشور وجود ندارد و مشکل عزم و اراده مسوولان تصمیم ساز در این حوزه است. 
وقتی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور که باید از ارکان توسعه این پدیده در کشور باشد، اعتقادی به این کاربرد فن آوری اطلاعات ندارد، و در یکی از مصاحبه های خود با رسانه ها اعلام می کند که شهر الکترونیک به ما مربوط نیست دیگر مشخص می شود که مشکلات دیدگاهی، ایدئولوژیک و فرهنگی عمده ترین موانع راه اندازی شهر الکترونیک است.
در کنار دیدگاه و نظر کلی مسوولان تصمیم ساز در ایجاد شهر الکترونیک باید به مشکلات پیاده سازی نیز توجه داشته باشیم که این مشکلات در پنج بخش مربوط به حوزه زیرساخت شهر الکترونیکی است. وی می افزاید: حوزه زیرساخت شهر الکترونیکی بسیار مهم و حیاتی است. متاسفانه زیرساخت موجود شهرهای کشور حتی در تهران در این زمینه آماده نیست و با این اوصاف اگر بخواهیم تهران را به یک شهر الکترونیکی تبدیل کنیم قطعا با یک سری چالش های عمده زیرساختی مواجه خواهیم شد.
بخش دوم که از بخش اول شاید مهم تر باشد و جنبه فرهنگی بیشتری دارد حوزه نیروی انسانی است. زمانی که نیروی انسانی را ما در حوزه شهر الکترونیکی تجزیه و تحلیل می کنیم به دو گروه عمده بر می خوریم، نیروهای فنی دست اندرکار اداره و نگهداری شهر الکترونیکی و مسوولان هدایت گرو سیاست گذار که عموما با شهر الکترونیکی سرو کار دارند و مردم عادی که شهروند الکترونیک خوانده می شوند و این دو گروه باید از نظر تخصصی و توان به کارگیری خدمات شهرهای الکترونیکی آموزش های لازم را ببینند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۲/۰۳
  • ۳۹۹ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

شهر الکترونیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی