شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

آموزش و فرهنگ سازی ترافیک

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴ ب.ظ

نحوه اموزش ترافیک:

بطور کلی ما در زمینه آموزش ترافیک فقر فرهنگی داریم. و ما اغلب نمی دانیم که ابزار ترافیک جزء اموال عمومی است یا شخصی . و هنوز نمی دانیم که اینهمه علائم نصب شده در خیابان ها برای تزئین نیستند . هنوز نحوه استفاده صحیح از بوق ، چراغ ، چراغ راهنما را نمی دانیم تا چه رسد به نحوه استفاده از کمربند ایمنی .

 

فرهنگ سازی ترافیک:

نخستین روش برای ایجاد فرهنگ ترافیک در سطح این شهر باید توسط مسئولان انجام شود، اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک یکی از مشکلات شهرنشینی است، در واقع ترافیک به طور عام به معنی رفت و آمد مردم از طریق شبکه راه های کشور برای نیاز های روزانه آنان است.

وی عامل اصلی ایجاد ترافیک را فعالیتی غیر از رفت و آمد ضروری مردم دانست و ادامه داد: برای فرهنگ سازی در زمینه ترافیک شهر باید این کار از خود مسئولان آغاز شود و تمام مسئولان در این راستا همکاری کنند.

 

مشاور عالی کمیته پژوهشی پلیس راهبر کل کشور افزود: برآورده نشدن نیازهای مردم در برنامه ریزی های شهری و سکنی دادن مردم در یک محل در کلانشهرها از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در سطح شهر است. مردم با برنامه ریزی برای سفرهای درون شهری نقش مهمی در ایجاد ترافیک دارند اما می توان با آگاهی دادن به آنان در مورد استفاده بهینه از وقت، انرژی، سوخت و تاثیر مردم در افزایش ترافیک و آلودگی شهر، باعث کاهش ترافیک شد. اجرای طرح محدودیت ترافیک در شهر را یکی از اقدامات مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک دانست این طرح تنها در تهران اجرا شده و نقش زیادی در کاهش ترافیک این شهر داشته است. در کشور کمبودهای زیادی در زمینه مدیریت شهری دیده می شود همچنین فاصله بسیار زیاد بین محل زندگی افراد با محل کار آنان مردم کشور ما گرایش شدیدی به استفاده از وسایل شخصی دارند و ترجیح می دهند به جای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی از خودرو شخصی استفاده کنند.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۱۳
  • ۵۷۹ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

آموزش ترافیک

فرهنگ سازی ترافیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی