شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر

رابطه‌ی دولت و شهروند هوشمند

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۵۵ ب.ظ

شهرالکترونیکهوشمندی به تعبیر فن‌سالاران، استفاده از فناوری اطلاعات برای بروزرسانی مفاهیم است. شهروند هوشمند نیز یکی از این تعابیر و اصطلاحات در ارتباط با این مفهوم است. شهروند هوشمند کسی است که برای انجام امور خود به دنبال تفکر، برنامه‌ریزی و استفاده‌ی حداکثری از فناوری اطلاعات برای صرفه‌جویی در وقت، افزایش بهره‌وری در انجام امور روزانه‌ و قابلیت ارزیابی و تصحیح فرآیندهای روزمره است.

شهروند هوشمند عنوان یک شهروند از هویت مجازی و دانشی خود در مجموعه‌ی شبکه‌ی شهر هوشمند برخوردار است. با این توصیف شهروند هوشمند یا شهروند هوشمند‌تر کسی است که هویت شهروندی خود را با رویکرد استفاده از منابع فناوری اطلاعات، تعقیب می‌نماید.

با این تعریف‌، دیگر «شهروند هوشمند» یک ارزش‌گذاری نیست و به صورت مصداقی قابل تعریف و ارزیابی است. هرچه شهروندان هوشمندتر باشند،‌ آمادگی آن‌ها برای پذیرش دولت همراه بیشتر می‌شود. با گذار شهروندان به سمت هوشمندی، دولت همراه از یک ابزار ناکارآمد به یک ضرورت روزانه، بخشی از زندگی افراد و یک مطالبه‌ی اجتماعی تبدیل می‌شود. مطالبه‌ای برد-برد که در آن هم شهروندان از منافع دولت همراه بهره‌مند می‌شوند و هم دولت و سایر نهادها از مزایایی مانند : کاهش هزینه‌ها، شهر الکترونیک - دولت همراه، شهر الکترونیک – دولت همراه، افزایش رفاه و رضایت‌مندی عمومی شهروندان، بازدهی بیشتر حمل و نقل، مدرن‌سازی بخش عمومی، انعطاف خدمات بیشتر، دسترسی بهتر به شهروندان، نقشه‌ی گذار بهره مند می شوند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۰۱
  • ۳۰۵ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

شهروند هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی