شهر زیبا(کلیبر)

ns11.bayandns.ir ns12.bayandns.ir
شهر زیبا(کلیبر)
برترین های جشنواره شهر هوشمند

اسلایدر

اخبار جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
حامیان جشنواره وبلاگ نویسی شهر هوشمند

اسلایدر

ابزار نظر سنجی

اوقات شرعی

آخرین نظرات
نویسندگان
شروع به کار تارنمای نمایشگاه ملی شهر هوشمند

اسلایدر

طراحی پوستر جشنواره شهر هوشمند در مرحله داوری

اسلایدر

شروع به کار تارنمای همایش ملی شهر هوشمند

اسلایدر


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد اصلی ترین مشکل راه اندازی شهر الکترونیک، وجود نداشتن نهاد راهبری مقتدر و با اراده قوی و قدرت تصمیم گیری فراگیر است.مهندس علی اصغر قائمی در گفت و گو با شهر به تشریح ضرورتها، ملزومات و مشکلات تحقق شهر الکترونیک در ایران پرداخت.

 تعریف شما از شهر الکترونیک چیست و این شهر چه ویژگی هایی دارد؟

شهر الکترونیک عبارت است از قضایی مجازی که بدون محدودیت در زمان و مکان و فارغ از مشکلات ناشی از عوامل بیرونی و محیطی مانند حمل و نقل و ترافیک، متصدیان پاسخگو و امثال آن، اطلاعات و خدمات به صورت شبانه روزی و آنلاین از طریق شبکه، در اختیار شهروندان قرار گیرد. بدیهی است اینترنت بهترین محیط شبکه ای برای انتشار اطلاعات و خدمات می باشد. هرچند صور دیگری نیز متصور می باشد که کمتر دارای توجیه اقتصادی و فنی می باشند.

به نظر شما تدوین سیاست های کلی در این شهر باید بر عهده چه سازمانی باشد؟

با توجه به اینکه متولی اصلی سیاست گذاری شهرهای شورای اسلامی شهر است که منتخبین مردم نیز می باشند، بدیهی است این شورا به عنوان نهاد راهبری شهر، می تواند نقش موثری در ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها با محوریت شهرداری داشته باشد و خوشبختانه وظایف شهرداری ها و حوزه پوشش مسئولیت آنها نیز این امکان را فراهم ساخته است.

 آیا تهران را با توجه به زیرساخت هایش می توان به شهر الکترونیکی مبدل ساخت؟

پاسخ این سوال مثبت است اما باید به نکات ظریفی مانند توسعه زیرساخت ارتباطی، آموزش شهروند الکترونیک، کاهش هزینه های دسترسی، اصلاح فرآیندهای درون سازمانی برای کوتاه تر شدن مسیر فعالیت ها، ارتباط بین سازمان ها برای حذف اقدامات اضافی و موازی مانند احراز هویت، توجه به امنیت در حوزه فعالیت های مجازی و به تبع آن توسعه اعتماد جمعی و... به طور کاملا جدی پرداخت. اما از همه مهمتر توسعه خدمت و اطلاعات الکترونیک است که شرط اصلی موفقیت در این بخش به اراده مدیران بستگی دارد.

 ارتباط بین شهر الکترونیک و دولت الکترونیک چیست؟

با توجه به تعاریف متداول از مفاهیم چهارگانه G2C و G2B و G2E و G2G شاید بتوان به طور ساده تعریف و تمایز بین شهر الکترونیک و دولت الکترونیک را در تفکیک چهار موضوع فوق دانست، یعنی فعالیت در حوزه G2C و G2B را ماموریت و مسئولیت شهر الکترونیک دانست و دولت الکترونیک جامع همه مفاهیم تصور کنیم. به تعبیر دیگر شهر الکترونیک جزیی از کل است.

 مشکلات راه اندازی شهر الکترونیک در ایران را چه می بینید؟

به نظر می رسد اصلی ترین مشکل در راه اندازی شهر الکترونیک، عدم وجود نهاد راهبری مقتدر و با اراده قوی و قدرت تصمیم گیری فراگیر می باشد. لکن عواملی همچون توسعه خدمات الکترونیک، بستر سازی فرهنگی و آموزش شهروند الکترونیک، بسترسازی فرهنگی و آموزش شهروند الکترونیک، امنیت در شهر الکترونیک، تدوین و اجرای قوانین و مقررات شهر الکترونیک، زیرساخت های مورد نیاز از جمله اینترنت پرسرعت و امکانات سخت افزاری بسیار موثرند.

 ارتباط آلودگی هوا و شهر الکترونیکی چگونه است؟

بیش از 80 درصد آلودگی هوای شهرها ناشی از خروج گازهای زیان آور محیطی از خودروها است. اقدام در جهت کنترل آلودگی هوای شهرها از طرق مختلف نظیر تغییر نوع سوخت خودروها به مواد با آلایندگی کم یا طرح استفاده از خودروهای همگانی و طرح هایی نظیر زوج و فرد یا طرح ترافیک یا سازمان اجرایی بسیار زیاد با صرف هزینه های بسیار زیاد است و یا مصارف کوتاه مدت خواهند داشت. بهترین راه حل راه حلی است که منجر به کاهش تقاضای سفر در میان شهروندان گردد که این موضوع به دلیل ویژگی های خاص شهر الکترونیک در آن مستتر است و به همین دلیل در راه کاهش آلودگی هوای شهرها اقدام در جهت ایجاد شهر الکترونیک است و میان توفیق ایجاد شهر الکترونیک در همه زمینه های آن و کاهش آلودگی هوای شهرها رابطه مستقیم وجود دارد.

منبع:
http://www.ebtekarnews.com
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۸/۲۰
  • ۹۲۷ نمایش
  • رضا آقازاده کلیبر

شهر الکترونیک

فناوری اطلاعات

نظرات (۱)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
پاسخ:
سلام باشه سر می زنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی